Kanta-palvelujen kehittäminen
Kanta-palveluilla tarkoitetaan Kansaneläkelaitoksen toteuttamia valtakunnallisia tietojärjestelmäpalveluja ja tietovarantoja, kuten Reseptikeskus, Lääketietokanta, Potilastiedon arkisto, Asiakastiedon arkisto ja Tiedonhallintapalvelu sekä Omakanta. Palveluja käyttävät kansalaiset, apteekit, sosiaalihuolto sekä julkinen ja yksityinen terveydenhuolto. Kanta-palveluiden avulla kansalaisten asiakas- ja potilastiedot ovat käytettävissä siellä, missä he käyttävät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluja.
- Kanta-palvelut (kanta.fi)
Kanta-palvelujen kehittäminen on jatkuvaa työtä. Palveluja rakennetaan yhteistyössä usean toimijan kanssa.
- Yhteistyökumppanit (kanta.fi)
Kanta-palveluja kehitetään vastaamaan entistä paremmin sosiaali- ja terveydenhuollon ja kansalaisten tarpeita. Kanta-palvelujen kehittämissuunnitelmat on koottu Kanta-tiekarttaan.
- Kanta-palvelujen painopisteet (thl.fi)
- Kanta-palvelujen kehittämisen ja käyttöönottojen painopisteet (kanta.fi)
Lisätietoja
Aleksi Yrttiaho, johtaja
sosiaali- ja terveysministeriö, Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjausosasto / OHO, Digitalisaation ja tiedonhallinnan yksikkö DITI Puhelin:0295163631 Sähköpostiosoite: [email protected]
Anna Sandberg, erityisasiantuntija
sosiaali- ja terveysministeriö, Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjausosasto / OHO, Digitalisaation ja tiedonhallinnan yksikkö DITI Puhelin:0295163702 Sähköpostiosoite: [email protected]
Minna Lohtander, erityisasiantuntija
sosiaali- ja terveysministeriö, Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjausosasto / OHO, Digitalisaation ja tiedonhallinnan yksikkö DITI Puhelin:0295163164 Sähköpostiosoite: [email protected]