Kanta-palvelujen kehittäminen
Kanta-palveluilla tarkoitetaan Kansaneläkelaitoksen toteuttamia valtakunnallisia tietojärjestelmäpalveluja ja tietovarantoja, kuten Reseptikeskus, Lääketietokanta, Potilastiedon arkisto, Asiakastiedon arkisto ja Tiedonhallintapalvelu sekä Omakanta. Palveluja käyttävät kansalaiset, apteekit, sosiaalihuolto sekä julkinen ja yksityinen terveydenhuolto. Kanta-palveluiden avulla kansalaisten asiakas- ja potilastiedot ovat käytettävissä siellä, missä he käyttävät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluja.
Kanta-palvelujen kehittäminen on jatkuvaa työtä. Palveluja rakennetaan yhteistyössä usean toimijan kanssa.
Kanta-palveluja kehitetään vastaamaan entistä paremmin sosiaali- ja terveydenhuollon ja kansalaisten tarpeita. Kanta-palvelujen kehittämissuunnitelmat on koottu Kanta-tiekarttaan.
- Kanta-palvelujen painopisteetLinkki toiselle sivustolleAvautuu uudessa välilehdessä (thl.fi)
- Kanta-palvelujen kehittämisen ja käyttöönottojen painopisteetLinkki toiselle sivustolleAvautuu uudessa välilehdessä (kanta.fi)
Lisätietoja
Aleksi Yrttiaho, johtaja
sosiaali- ja terveysministeriö, Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjausosasto / OHO, Digitalisaation ja tiedonhallinnan yksikkö DITI Puhelin:0295163631 Sähköpostiosoite: etunimi.sukunimi@gov.fi
Anna Sandberg, erityisasiantuntija
sosiaali- ja terveysministeriö, Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjausosasto / OHO, Digitalisaation ja tiedonhallinnan yksikkö DITI Puhelin:0295163702 Sähköpostiosoite: etunimi.sukunimi@gov.fi
Minna Lohtander, erityisasiantuntija
sosiaali- ja terveysministeriö, Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjausosasto / OHO, Digitalisaation ja tiedonhallinnan yksikkö DITI Puhelin:0295163164 Sähköpostiosoite: etunimi.sukunimi@gov.fi