Hyvän työn ohjelman ensimmäiset valtionavustukset haettavana - kohteina henkilöstön työnjaon selkeyttäminen ja työssä jaksaminen
Hyvinvointialueille suunnattu valtionavustus on käytettävissä sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön työnjakoa koskeviin pilotteihin ja työssä jaksamista koskevaan valmennus- ja kehittämiskokonaisuuteen. Hakuaika alkoi 11.12.2023 ja päättyy 22.12.2023.
Henkilöstön työnjakoa selkeyttämällä halutaan lisätä ammattihenkilöiden mahdollisuutta keskittyä omaa osaamistaan vastaavaan työhön. Ammattihenkilöiden ja muun koulutuksen saaneiden työntekijöiden välinen joustava työnjako sekä tukipalveluiden ja hoiva-avustajien käyttö jättävät ammattihenkilöille aikaa asiakastyöhön.
Hyvinvointialueet, Helsingin kaupunki sekä HUS-yhtymä voivat piloteissaan muun muassa arvioida osastonsihteereiden työpanosta hallinnollisissa tehtävissä, kulttuurialalle koulutettujen henkilöiden osallistumista iäkkäiden toimintakyvyn ylläpitoon sekä ohjausta ja neuvontaa lääkinnällisessä kuntoutuksessa.
Hakuilmoitus ja tarkemmat ohjeet avustusten hakuun löytyvät täältä:
Lue lisää Hyvän työn ohjelmasta:
Lisätietoja
Ohjelmajohtaja, lääkintöneuvos Taina Mäntyranta, p. 0295 163 692, [email protected] Pääsihteeri, erityisasiantuntija Tia-Maria Kirkonpelto, p. 0295 163 264, [email protected]